Blog 10. 2. 2021

Centrum Olomouce bez křiklavých reklam

Centrum Olomouce bez křiklavých reklam

Město nově přichází s metodikou pro označování provozoven v městské památkové rezervaci. Co si pod tím představit? Jde o velmi kvalitně zpracovaný materiál, který je jakýmsi návodem, jak správně a atraktivně označit svou provozovnu, aby zapadla do svého blízkého okolí. Cílem celého projektu je snížit takzvaný vizuální smog, vyšší kultivace veřejného prostoru a zamezování nevkusných reklam, které mnohdy vůbec nezapadají do svého okolí. Díky jednoduchým doporučením by jednou centrum města mohlo jedno být vizuálně jednotné a přehledné. Zpracovaný dokument samozřejmě nic nepřikazuje, pouze radí hodnotná řešení pro komerční zónu. Tipy jsou věnovány především bannerům, vývěsním štítům, vitrínám, ale také vhodně zvolené barevnosti, materiálovému řešení, nasvícení a dalším faktorům.

Dobrým příkladem jsou například některé provozovny ve Ztracené ulici u Horního náměstí, další pochvalu si zaslouží Miss Sophie's Hotel Olomouc, Galerie u Mloka, Voňavý obchůdek Olomouc nebo Muzeum umění Olomouc. Metodika byla nedávno schválena Radou města Olomouce, a tak bude brzy zveřejněna na webových stránkách města.