Blog 10. 2. 2021

Centrum Olomouce bez křiklavých reklam

Centrum Olomouce bez křiklavých reklam

Město nově přichází s metodikou pro označování provozoven v městské památkové rezervaci. Co si pod tím představit? Jde o velmi kvalitně zpracovaný materiál, který je jakýmsi návodem, jak správně a atraktivně označit svou provozovnu, aby zapadla do svého blízkého okolí. Cílem celého projektu je snížit takzvaný vizuální smog, vyšší kultivace veřejného prostoru a zamezování nevkusných reklam, které mnohdy vůbec nezapadají do svého okolí. Díky jednoduchým doporučením by jednou centrum města mohlo jedno být vizuálně jednotné a přehledné. Zpracovaný dokument samozřejmě nic nepřikazuje, pouze radí hodnotná řešení pro komerční zónu. Tipy jsou věnovány především bannerům, vývěsním štítům, vitrínám, ale také vhodně zvolené barevnosti, materiálovému řešení, nasvícení a dalším faktorům.

Dobrým příkladem jsou například některé provozovny ve Ztracené ulici u Horního náměstí, další pochvalu si zaslouží Miss Sophie's Hotel Olomouc, Galerie u Mloka, Voňavý obchůdek Olomouc nebo Muzeum umění Olomouc. Metodika byla nedávno schválena Radou města Olomouce, a tak bude brzy zveřejněna na webových stránkách města.

Na tomto webu používáme soubory cookie

Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy.
Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete však kliknout na „Nastavení souborů cookie“ a poskytnout kontrolovaný souhlas.

Ve vašem prohlížeči ukládají soubory cookie, které jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran.